پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226479
واکنش نشريه آمريکايي به کنار کشيدن احمدي نژاد از انتخابات
تاریخ انتشار : 1395/07/07 09:56:09
نمایش : 1285
نشريه نيويورکر نوشته است که با وجود کنار رفتن نامزدهاي بالقوه حضور در انتخابات رياست‌جمهوري، هنوز هم انتخاب مجدد حسن روحاني قطعي نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نشريه آمريکايي «نيويورکر» در گزارشي با موضوع تصميم «محمود احمدي‌نژاد» براي عدم نامزدي در انتخابات رياست‌جمهوري، نوشته است که با اين حال هنوز پيروزي «حسن روحاني» در انتخابات سال آينده قطعي نيست.

اين نشريه در ابتداي گزارش با تشريح عملکرد احمدي نژاد در دوره هشت ساله رياست‌جمهوري‌اش، نوشته است که وي در پي توصيه رهبر ايران، با انتشار نامه‌اي اعلام کرد که قصد ندارد در انتخابات رياست‌جمهوري نامزد شود.

نيويورکر به نامه دو هفته قبل سردار «قاسم سليماني» فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هم اشاره کرده و نوشته است که نظرسنجي دانشگاه مريلند نشان مي‌دهد که وي محبوبترين سياستمدار ايراني به شمار مي‌آيد (در آن نظرسنجي نام رهبر ايران طرح نشده بود) و مردم به او به چشم يک «قهرمان» نگاه مي‌کنند.

با اين وجود، وي با انتشار نامه‌اي تلويحا تائيد کرد که تصميم ندارد در انتخابات رياست‌جمهوري شرکت کند.

اين نشريه نوشته است: «فعلا روحاني بيشترين منفعت را مي‌برد، اما هنوز هم انتخاب مجدد او با موانعي بزرگ روبروست. توافق هسته‌اي منافع مد نظر، به خصوص منافع اقتصادي، را به همراه نياورده است. همانطور که روحاني هفته گذشته که براي شرکت در مجمع عمومي به نيويورک آمده بود، گفت، از پارسال که تحريم‌هاي بين‌المللي برداشت شد، هيچ بانک غربي بزرگي حاضر نشده از معاملات تجاري با ايران پشتيباني اعتباري کند.»

نيويورکر افزود: «همان نظرسنجي موسسه مريلند نشان داد که سه چهارم ايراني‌ها گفته‌اند که وضع زندگي‌شان بهبود نيافته است. پارسال، درست بعد از توافق هسته‌اي، بيش از 60% ايراني‌ها، نگاهي "بسيار مثبت" به روحاني داشتند، اما حالا اين رقم به 40% کاهش يافته است.»

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html